dilluns, 9 de març del 2015

Pregària a Don Bosco, home d’esperança


català | castellano



Amb motiu del bicentenari del naixement de Don Bosco, la comunitat de la missa jove de la parròquia de Maria Auxiliadora de Sarrià vàrem fer una visita a la casa de Can Prats, on va viure Don Bosco en la seva estada a Barcelona d'un mes l'any 1886.

La visita, de la mà del salesià Josep M. Maideu, va acabar amb una pregària que us deixem aquí, juntament amb l'icona de Don Bosco de la capella de la comunitat salesiana de Betlem.


Pregària a Don Bosco, home d’esperança


Tu que fores el sant dels somnis que després s’acomplien, fes-nos atrevits per imaginar i actuar un futur eclesial consistent per als nostres joves.

Tu que fores un gran deixeble de Maria, fes que ella sigui la nostra mestra, la nostra ajuda i la realitzadora del que nosaltres no arribem a fer.

Tu que fores humil, fort i ferm, fes-nos valents en front de les dificultats i tribulacions de la nostra tasca pastoral d’avui.

Tu que, com més problemes se’t presentaven, més rialler esdevenies, fes-nos serens i alegres, tot i els maldecaps.

Tu que, esperançat i compromès, et refiaves tant de la Providència, fes-nos mirar més cap amunt, però amb els peus tocant i transformant la terra.

Tu que trobaves en Déu totes les respostes i, si no arribaven, no deixaves de preguntar, fes-nos gent de pregària decidida i confiada.

Tu que eres un incansable treballador per al Senyor i per als joves, dóna’ns tremp per a no defallir en les nostres tasques.

Tu que fores un gran amic dels joves que no tenien cap amic, ensenya’ns a estimar-los, començant per aquells que no se senten estimats per ningú.

Tu que consagrares la teva vida als joves, fes-nos amatents a ells, les seves coses, les seves il·lusions, el seu món, encara que no els entenguem.

T’ho agraïm, Don Bosco, pare, perquè ens hi ajudaràs!


Josep M. Maideu, salesià.


Icona de Don Bosco, capella de la comunitat salesiana de Betlem

Con motivo del bicentenario del nacimiento de Don Bosco, la comunidad de la misa joven de la parroquia de María Auxiliadora de Sarrià hicimos una visita a la casa de Can Prats, donde vivió Don Bosco en su estancia en Barcelona de un mes en 1886.


La visita, de la mano del salesiano Josep M. Maideu, terminó con una oración que os dejamos aquí, junto con la icona de Don Bosco de la capilla de la comunidad salesiana de Belén.

Oración a Don Bosco, hombre de esperanza

Tú que fuiste el santo de los sueños que luego se cumplían, haznos atrevidos para imaginar y actuar un futuro eclesial consistente para nuestros jóvenes.

Tú que fuiste un gran discípulo de María, haz que ella sea nuestra maestra, nuestra ayuda y la realizadora de lo que nosotros no llegamos a hacer.

Tú que fuiste humilde, fuerte y firme, haznos valientes frente a las dificultades y tribulaciones de nuestra labor pastoral de hoy.

Tú que, cuantos más problemas se te presentaban, más risueño devenías, haznos serenos y alegres, a pesar de los dolores de cabeza.

Tú que, esperanzado y comprometido, te fiabas tanto de la Providencia, haznos mirar más hacia arriba, pero con los pies en la tierra y y transformandola.

Tú que encontrabas en Dios todas las respuestas y, si no llegaban, no dejabas de preguntar, haznos gente de oración decidida y confiada.

Tú que eres un incansable trabajador para el Señor y para los jóvenes, danos temple para no desfallecer en nuestras tareas.

Tú que fuiste un gran amigo de los jóvenes que no tenían ningún amigo, enséñanos a amarlos, empezando por aquellos que no se sienten queridos por nadie.

Tú que consagraste tu vida a los jóvenes, haznos atentos a ellos, sus cosas, sus ilusiones, su mundo, aunque no los entendamos.


Te lo agradecemos, Don Bosco, padre, porque nos ayudarás!

Josep M. Maideu, salesiano.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada