Aquesta és una activitat per a reflexionar al voltant de la famosa pregària de la Mare Teresa. Pot servir com a activitat per a grups (a partir de 10 anys). Ens l’ha fet arribar en Xavier Figuerola.
Objectiu
|
Reflexionar
sobre els valors-adjectius que descriuen la vida |
||
Destinataris
|
10 anys en
endavant |
||
Material
|
La pregària de
de Calcuta amb els buits corresponents, i les paraules soltes per a anar omplint els buits. Informació sobre la seva vida, per a presentar el personatge. |
||
Participants
|
A partir de 5
persones |
||
Dinàmica
|
|||
Cal donar
contingut a una coneguda pregària de Calcuta a la qual s’han esborrat alguns dels noms i adjectius que descriuen el què és la vida.
Començarem
coneixent la biografia de Mare Teresa
Després
presentarem les paraules soltes que falten al text (que s’han llistat a part, i a les quals poden afegir-se’n tantes com es vulgui), i el text general de la pregària.
En funció de
la quantitat de persones que participin de la dinàmica poden fer-se subgrups per a anar omplint els buits.
Es pot fer en
silenci (cadascú o cada grup individualment) o comunitàriament, comentant els avantatges i inconvenients de cada opció.
Cal tenir en
compte que hi ha algunes paraules que no són del text original i que s’hi han afegit per a enriquir la dinàmica. Hi ha paraules que encaixen a més d’un lloc.
Cal intentar
localitzar, per a cada paraula, el punt més adequat per a inserir-les.
Després d’un
temps prudencial, quan tothom hagi omplert els buits, es posaran en comú les opcions de cada grup o persona i es contrasten amb el text de es detecti que hem optat per una paraula incorrecta convindrà que corregim aquelles frases que ens quedaran afectades (per falta de paraules).
Una vegada
completada la pregària ens trobarem amb unes quantes paraules que ens sobren. Proposem afegir noves frases a la pregària de Calcuta amb aquestes paraules.
Acabarem la
dinàmica amb la lectura pausada de la pregària. |
|||
Temporització
|
|||
1.-
|
Repàs de la
biografia de Teresa |
10 min
|
|
2.-
|
Explicació del
poema-problema |
3 min
|
|
3.-
|
Selecció de
les paraules que omplen els buits |
12 min
|
|
4.-
|
Posta en comú
i revisió-correcció del text de la Mare Teresa |
12 min
|
|
5.-
|
Completar les
paraules que queden desaparellades |
5 min
|
|
6.-
|
Pregària final
|
5 min
|
|
Deixa un comentari